Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Monday, August 9, 2010

i'm back !!!

alhamdulillah...akhirnya, selesai sudah kursus induksi dan BTN saya.... tunggu keputusan exam jer...harap2, dua2 paper tu lulus dgn cemerlang..amin.....
induksi yg dijalankan di Ayer Keroh D'village Resort ni agak memuaskan...walaupun biasanye kita dgr BTN kene ragging la..kene dok hutan la...tp alhamdulillah, saya x kena mcm tuh...dan alhamdulillah, batch kali, peserta semuanya berdisiplin tinggi...x menimbulkan masalah pada fasilitator dan urusetia...

kursus BTN ni mengajar erti kenegaraan... serius, selepas kursus tu, semangat berkobar2... kursus ni mmg patot pun diwajibkan pada semua penjawat awam... agar mereka semua menghargai dan tahu ape itu erti negara...apa itu erti kemerdekaan... walaupun kene refresh balik otak utk pelajaran sejarah yg telah ditinggalka...hehehehe...

selepas kursus BTN ( 29.7.2010 - 2.8.2010 ), sambung pulak kursus induksi...huwaaa....mule2 mmg penat....bukan saya je..malah hampir semua org... induksi ni penuh dgn ceramah berkaitan kerja dan kepentingan penjawat awam..pun penting gak..so, nak x nak kena lah hadap..utk confirm... =)

ada 20 slot ceramah semuanya... tetapi yg best nye ada sesi kembara...syok beb !!!
walaupun batch kali ni x bole buat malam mesra seperti batch2 sebelom ni... ( ada kes masa batch februari aritu.. ) tetapi kitorg kene organize sendiri malam protokol yg dihadiri oleh En.Roslan Nong... dan syukur sekali lagik, semuanya success..alhamdulillah.... hampir2 saya dikenakan oleh diorg semua..ade ke patot nk panggil saya karaoke..huh!! mcm nk nangis beb... mana la saya ni ada bakat menyanyi...nasib baik masa x mengizinkan.... kalau x, mesti saya nangis atas pentas tue..hahahaha....

saya bersyukur dapat join induksi bersama2 peserta batch nih...mmg bnyk sgt pujian yg kitorg dapat...

lupe plak nk bgthu..masa BTN saya group 5...masa induksi pun group 5 gak..hehehe...tp ahlinye lain2 la... group induksi nama group kitorg CENDIAKAWAN @ binjai @ malik ben nabi @ kumpulan 5... hehehe...byk kn.. yg bestnye, group kitorg menang tempat ketiga secara keseluruhan nya..yay !!!!

yang x bestnye, kali ni kitorg x dibenarkan langsung membawa camera atau handfon... tapi curik2 gak bwk... pastu pic semua x bole upload dlm FB .... ape nih !!! x best tul... tp nk jugak upload...x kire...x kire...

oke2, nak share pic sepanjang kursus tue... daaaaaa~~



ni group BTN... dr kiri abg sharudin (MPAG), abg ghazale (P.DESA), abg haizul hizam (PDTMT), amin (JKMM), abg zainuddin (HUTAN) dan sharul iswat (MPAG)
depan nur azizah (MPAG), ainur, kak zaidah (JAIM) dan kak litta (JKR)




ni pulak group induksi...cendiakawan EXCELLENT !!!!
dr kiri eca, chw, firdaus, kak mar, zamir, adha, firdaus, abg nazri, iskandar... missing in action ialah khairi...

No comments: